Blog

Sådan har Google præget udviklingen af internettet

Kun internet oli viileä alku, oli useita, jotka ajattelivat, että se oli vain päivänvalo. Se ei kuitenkaan juuttunut. Verkossa on aina ollut hyvin väkivaltainen kehitys. Yhä useammat ihmiset pääsevät internetiin ja näin kasvaa myös verkkokauppojen ja yritysten määrää. Mitä enemmän verkossa on, sitä suurempi tarve markkinoida asiaankuuluville asiakkaille.

Useimmat ihmiset käyttävät hakukoneita etsimään mitä he etsivät verkossa. Google on ylivoimaisesti suurin hakukone, mutta se ei ole aina ollut näin. 90-luvulla sekä Yahoo, AltaVista, Lycos ja Excite olivat suurempia kuin Google. Mutta koska se koskee innovatiivisuutta ja mukautumista käyttäjien tarpeisiin, Google voitti pitkällä aikavälillä. Kuitenkin se ei ole sitä, pitäisikö toinen hakukone ohittaa ne pitkällä aikavälillä useiden vuosien kuluessa.

Yksi syy siihen, että Google teki niin nopeasti, oli muun muassa niiden kehittämästä luokitusjärjestelmästä, jossa ne luokittelivat verkkosivustoja käänteisluvista riippuen. Mitä enemmän käänteisiä, sitä parempi luokitus ja helpompi löytää. Näin Google työskentelee myös tänään. Algoritmia on kuitenkin hieman hienostunut, mutta pohjimmiltaan se on sama ominaisuus ja samat vaatimukset, jotka täyttävät Googlen sivulta 1 löytyvät.

Yksi keinoista löytää muun muassa avainsanan optimointi eli SEO. Avainsanat, joita ihmiset etsivät ovat niitä, joista haluat löytää. Siksi on tärkeää saada joitain hyviä tekstejä verkkosivuillaan. Saattaa olla vaikea tietää tarkalleen mitä kirjoittaa Googlelle nähdäksesi sen ja tehdä siitä tärkeän, jotta asiakkaat voivat löytää sen. Siksi monet ovat hakeneet SEO / Web-yritystä tekemään tekstinsä verkkosivuille, joten he varmasti tekevät Googlen onnelliseksi.

Alun perin Google ajatteli, ettei mainontaa pitäisi olla, mutta se on kehittynyt toistaiseksi, jotta ne ovat huomanneet, että mainoksissa on paljon rahaa. Siksi Google kutsuu sitä nimellä Google Adwords, jossa yritykset voivat maksaa mainoksen etusivulle.

Googlelle rakennettujen hakutoimintojen lisäksi he kehittivät myös analyysityökalun, Google Earthin ja Google Mapsin, jossa on yksityiskohtaiset kartat ja kuvat jokaisesta kadusta, jossa on Google Street View ja viimeisenä mutta ei vähäisimpänä Google+, joka on verkko, kuten LinkedIn.