Blog

Tre ting du skal tænke over før du starter webshop i Sverige

Tanskalainen sähköinen kaupankäynti jatkaa pullistumista, ja tämä tarkoittaa sitä, että yhä useammat digitaaliset yrittäjät harkitsevat liiketoiminnan laajentamista erityisesti Ruotsissa, jossa lähes kaksi kertaa niin paljon kuluttajia kuin kotona. Mutta vaikka Ruotsille ei ole paljon, on paljon huomioita, jotka on tehtävä ennen kuin kohotetaan telttoja ja ylitetään Øresundin läpi. Joten jos olet ajatellut sitä itse, tässä on lyhyt opas, jossa on kolme asiaa, jotka sinun kannattaa harkita ennen verkkokaupan aloittamista Ruotsissa ja ulkomailla yleensä.

1: Verkkotunnuksen valinta


Ensimmäinen asia harkita huolellisesti, ennen kuin valitset verkkokaupan aloittamisesta ulkomailta, minkä nimen verkkosivustosi pitäisi olla. Useimmissa tapauksissa tanskalaiset yrittäjät haluavat jatkaa samaa nimitystä kuin Tanskassa, ja vaikka tämä onkin ymmärrettävää, sinun on tehtävä jotain tutkimusta. Ensinnäkin tietenkin on varmistettava, että toimialue itsessään on vapaa ja lisäksi on hyvä tutkia, onko nimillä erityinen merkitys negatiivinen tai positiivinen siinä maassa.

Jos huomaat, että verkkotunnuksesi nimi on negatiivista, harkitse yksilöllisen nimen etsimistä kyseiseen maahan. Tietenkin tässä on etu, jos olet päättänyt käyttää englantilaista nimeä alusta alkaen, kuten Sharkgaming.dk : n tapauksessa.

Omien nimien lisäksi on tärkeää päättää, haluatko esimerkiksi.com-verkkotunnuksen tai.se-verkkotunnuksen, jos siirryt Ruotsiin. Useimmissa maissa on kuitenkin etuna, että sillä on kansallinen toimiala, sillä monet digitaaliset kuluttajat ovat.com-verkkotunnuksia epäileviä.

2: Verkkokaupan alustan valinta


Verkkotunnuksen valinnan lisäksi on myös tärkeää miettiä tarkkaan, mitä sähköistä kaupankäyntialustaa käytät. Syy tähän on, että se on kaukana kaikista sähköisen kaupankäynnin alustoista, joilla on hyvät käännöstoiminnot, mikä on ratkaisevan tärkeää laajentuessa uuteen maahan.

Esimerkiksi erittäin suosittu Shopify-kauppa ei voi kääntää muille kielille. Ja vaikka on olemassa lukuisia sovelluksia, jotka voivat tehdä tämän, se tarkoittaa usein sitä, että vieraan sivut on indeksoitu aliverkkotunnukseksi, joka antaa kummallisen url: n ja ei jatka.dk: n sijaan esimerkiksi.se.

Näistä syistä sähköisen kaupankäynnin foorumi voi joutua muuttamaan kokonaan, jos haluat menestyä ulkomaille. Toisaalta sinun ei tarvitse vaihtaa palveluntarjoajaa, koska sillä ei ole merkittävää vaikutusta hakupyyntöön. Siksi yksi tanskalainen hosting-palveluyritys voi helposti hoitaa ruotsalaisen verkkokaupan. Jos et tarvitse mitään hostingia tulevasta verkkokaupasta, löydät sen täältä.

3: Maksutason valinta - Klarna palkitsee!


Kolmas ja viimeinen asia, joka on tärkeää pitää mielessä, jos haluat laajentaa liiketoimintaasi ulkomailla, on valvoa, millaisia ??maksutapoja haetaan kyseisessä maassa. Tanskassa 87% kaikista luottokorteista käytetään heidän ostaessaan verkossa. Suuri ero voi olla esimerkiksi Tanska ja Ruotsi, joissa vain 41 prosenttia kuluttajista käyttää luottokortteja, kun taas loput haluavat käyttää Internet-pankkia ja laskuja. Joten jos haluat lisätä vaihtoehtojasi useiden asiantuntijoiden mukaan, kannattaa investoida Klarna-maksuympäristöön.

Klarna on maksujärjestelmä, jonka avulla asiakas voi vastaanottaa tavaroitaan ennen kuin maksu on vähennetty asiakkaan tililtä. Ruotsalaiset ovat pääosin enemmän turvallisuutta kuin tanskalaiset, joten on ratkaisevan tärkeää tarjota kaikki edellä mainitut maksutavat, jos haluat menestystä Øresundin toisella puolella.

Jos teet ja harkitset verkkokaupan aloittamista ulkomaille, löydät vastauksia useisiin kysymyksiin tällä sivulla.