Blog

3 gode SEO tips - når du skal opbygge din hjemmeside!

Maailma on yhä enemmän digitalisoitu ja kehityksen odotetaan kasvavan vasta seuraavien vuosien aikana. Tämä on johtanut verkkosivujen, verkkokauppojen ja yleisen vuorovaikutuksen määrän vahvistamiseen Internetissä. Tämä asettaa suurempia vaatimuksia sivustosi rakentamiseen!

Tässä on 3 hyvää SEO (hakukoneoptimointi) vinkkejä:

Nopeus on ensiarvoisen tärkeää!

Käyttäjäkokemus riippuu useista tekijöistä, joista verkkosivuston nopeus on yksi tärkeimmistä tekijöistä. Vanhoina päivinä, kun sinulla oli huuto modeemi huoneen kulmassa, verkkosivustoilla oli uskomattoman hidas latausnopeus, jonka käyttäjät tottivat - miten se oli!

Tänään käyttäjät, jotka napsauttavat sivua, pyytävät verkkosivuston nopeutta - eikä kukaan maailmassa tykkää verkkosivuilla, jolla on pitkä latausaika!

Paitsi käyttäjät, jotka eivät pidä hitaista sivuista, vaan myös Google, joka vahvistaa ja sijoittaa verkkosivustosi hakutuloksiin. Web-sivustoa rakennettaessa on yhtä tärkeää tyydyttää ja tehostaa Googlea, sillä se on tyydyttää käyttäjien verkkosivustolla.

Verkkosivustosta on mahdollista nopeuttaa useilla tavoilla - mutta paljon sitä voidaan auttaa asentamalla seuraavat laajennukset verkkosivuston "back end" kautta:

* Chaché

* Kraken.io

* SEO by Yoast


Tämä on erityisen tärkeää, jos verkkosivusto toimii verkkokaupassa useilla tavaroilla tai kuvilla. Tämä johtuu siitä, että nämä elementit ovat tekijöitä, joilla voi olla suuri vaikutus nopeuteen.

Billig-fitness.dk on verkkokauppa, joka myy proteiinipulveria ja monia muita tuotteita. Se, että niillä on niin laaja valikoima tuotteita, voi, kuten mainittiin, auttaa tekemään sivuston tylsää, ellei sitä noudateta.

Hallitse otsikkotunnisteita ja Meta-kuvauksia

Jotain, että Google painaa myös uskomattoman korkealla, on otsikkotunnusten valmistelu. Otsikkotunniste on kuvaus verkkosivustosta, johon vierailet. Tämä kuvaus näkyy sekä hakutuloksissa että pienenä tekstinä käyttäjän välilehdessä. Halutessasi voit tehdä verkkokaupan, joka myy tiettyjä tuotteita, on tärkeää, että otsikkotunniste kuvaa sivussa näkyvää tuotetta.

Järjestä myyjää esimerkiksi sängylle, mikä tarkoittaa, että otsikkotunnisteessa on kuvattava optimaalisesti kyseisen luokan myytyä sänkyä. Katso esimerkki tästä.

Voit lisätä ja vaihtaa otsikkotunnisteita sivuston "back end"

Meta-kuvaukset eivät ole suora SEO-tekijä, jonka Google vahvistaa, kun sivusto sijoitetaan hakukoneiden hakutuloksiin. Mutta meta-desciptions sanotaan olevan virheellinen!

Meta-kuvaus toimii pienenä "teaser" käyttäjälle, joka ohittaa linkin verkkosivustolle. Se on lyhyt teksti, joka on kirjoitettu linkin otsikkotunnisteessa, joka auttaa käyttäjää painamaan linkkiä. Se on siksi tekijä, jolla ei ole välitöntä vaikutusta, mutta joka myötävaikuttaa liikenteen luomiseen, ja sitä pidetään edelleen välillisenä vaikutuksena verkkosivuston SEO-sivustoon.

Kuvan optimointi ALT-tunnisteilla

Jos aloitamme verkkosivustolla toimivan verkkosivuston luomisen, on myös tärkeää optimoida sivulle asetetut kuvat.

Sivun nopeus heikkenee riippuen siitä, kuinka monta kuvaa on asetettu, mikä voidaan korjata asentamalla Kraken.io, kuten ensimmäisessä kappaleessa esitetään.

Toinen tapa optimoida sivulle asetetut kuvat on lisätä ALT-tunnisteet kunkin kuvan alle. Tämä teksti kertoo Googlelle, mitä kuvassa on. Tämä on tekijä, joka vahvistetaan, kun sivusto sijoitetaan hakutuloksiin.

Esimerkiksi jos sinulla on verkkokauppa, jossa on fyysisiä tuotteita, jotka voidaan ostaa suoraan verkkokaupasta, voidaan käyttää ALT-tunnisteitaGooglen tyydyttämisen lisäksi auttaa myös ohjata sokeiden kohderyhmää.



- Kyllä, luette oikein!



Esimerkiksi jos ALT-tagit lisätään tuotekuviin, Google lukee, mitä Google-hakutuloksissa näkyvät kuvat pitävät, jos henkilö on asianmukaisesti asentanut Googlen laajennuksen tarpeen mukaan.

Esimerkiksi etsimällä mobiililaitteita Google voi auttaa löytämään oikean värin, jos verkkokauppa on lisännyt ALT-tunnisteet tuotteiden kuvien alle.