Artikler » World of Warcraft saa kiistanalaisen uuden ominaisuuden - onko se gg vai qq?

World of Warcraft saa kiistanalaisen uuden ominaisuuden - onko se gg vai qq?

World of Warcraft saa kiistanalaisen uuden ominaisuuden - onko se gg vai qq? last ned

Jotain kuplii pinnan alla Activision Blizzardissa. Yhtiö on viime aikoina kokenut suuria rakenteellisia muutoksia. Tammikuun puolivälissä saimme raportoida, että Microsoft oli ostanut Activision Blizzardin hämmästyttävällä hinnalla . Arvasimme, että ei todennäköisesti kestä kauaa, ennen kuin voimme odottaa näkevämme suuria muutoksia alkuperäisessä yhtiössä ja sen monissa peleissä.

Microsoft näyttää olleen ulos rake mahdollisimman pian. Joka tapauksessa eilen voi lukea World of Warcraftin viralliselta uutissivustolta, että peliin on tulossa lähitulevaisuudessa kaksi suurta muutosta.

Tehostaminen ei ole enää sallittua

Muutama päivä sitten Blizzard ilmoitti virallisesti foorumillaan, että he olisivat tietoisempia pelaajien toiminnasta, erityisesti mitä he määrittelevät "organisoiduksi avuksi", jota esiintyy sekä booster-ympäristöissä että kullanviljelijöiden keskuudessa.

Boosting on palvelu, jota tietyt pelaajat käyttävät, jolloin pelaajilta tai yrityksiltä ostetaan "boostia" pelin sisäisellä valuutalla tai oikealla rahalla.

Tällä tavalla pelaajat, joilla ei ole aikaa "hiontailla" pelin sisällön läpi (tai jotka eivät ole tarpeeksi taitavia), voivat päästä käsiksi WoW:n eliittisisällön huipulle eksklusiivisilla varusteilla ja muilla varusteilla.

Nyt Activision Blizzard on päättänyt huomauttaa (mahdollisesti Microsoftin ilmoituksen jälkeen), että tietty yritys (esim. WoW:n verkkosivustot tai ryhmät / killat), joka on erikoistunut tämäntyyppiseen palveluun, ei ole sallittu. Syynä tähän on se, että se on vastoin pelin EULA-sopimusta, joten se ei ole sallittu. Varsinkin boostointiympäristö oli alkanut kasvaa suureksi WoW:sta löytyvän kasvavan Esportin ja Mythic + Dungeonsin käyttöönoton yhteydessä.

Tämä tarkoittaa myös sitä, että pelaajat voivat itse asiassa maksaa muille pelaajille auttaakseen heitä pääsemään Esports-tapahtumiin ilman, että he itse panostavat tunteja peliin. Vaikka tämä ei näytä olevan suurin ongelma, se näyttää yleisen pelimaailman trendin, jonka yrityksen on ollut tarpeen osoittaa fanikuntalleen.

Horde ja Alliance voivat nyt toistaa sisältöä yhdessä

Tärkeä uutinen, joka on saanut fanit joko huutamaan GG:tä innoissaan tai huokaisten itkemään QQ turhautuneena, on suunnitelma, jonka mukaan molempien ryhmien ihmiset voivat pelata yhdessä . Tällä tavalla Alliance-pelaajan on mahdollista ryhmitellä Horde-pelaajien kanssa esimerkiksi raidissa.

Positiivista tässä on, että se lyhentää jonoaikaa merkittävästi, sillä vaativampaan sisältöön on helpompi löytää lisää pelaajia. Samalla se voi myös auttaa vähentämään Azerothissa pitkään vallinnutta myrkyllistä mentaliteettia, jota ovat johtaneet sekä ryhmittymien konfliktit että rotusodat kunkin ryhmittymän sisällä. Huono puoli on kuitenkin se, että perus, jolle World of Warcraft on rakennettu (Horde> <Alliance), tulee olemaan vähemmän fokusoitunut - ja saattaa olla pitkällä aikavälillä täysin välinpitämätön.

Suuri osa WoW:n tunnusmerkistä on juuri pelaajien jakaminen punaiseen tai siniseen leiriin. Suurin osa live-tapahtumista (Blizzconit) alkaa vasta, kun katsojilta kysytään: "Horde-pelaajat - oletko valmis?! Alliance-pelaajat - oletko valmis ?! ”, jonka jälkeen jokainen ryhmä fors & osltuhka; ger tuottaa eniten melua.

Onko tarve antaa Alliancen ja Horden leikkiä yhdessä strategisista syistä (pelin selviytymisen vuoksi aktiivisten pelaajien yleisen vähenemisen jälkeen) tai yrityksenä siivota Activision Blizzardin myrkyllinen työympäristö, joka myös pehmennetään hiljaa heidän fiktiivisiin maailmoihinsa, eivät saa tietää.

Toisaalta on mielenkiintoista nähdä, kuinka he aikovat selittää monia satoja vuosia kestäneen sodan tämän uuden toiminnon toteuttamisella - ei myöskään yli kaksi vuotta sitten, kun kahden ryhmittymän välinen sota saavutti päänsä. huipun ja johti moniin erilaisiin sotarikoksiin, joita monien pelaajien oli vaikea hyväksyä.

Mitä tulevaisuus tuo Azerothin asukkaille, on epävarmaa – mutta voit olla varma, että cross-fraction-pelaamisen toteutus ei jää huomaamatta.